Vraag & antwoord events

Een vraag over onze evenementen? Je vindt het antwoord hier. 

Vraag & antwoord events

Per evenement kan je lezen of er staan- of zitplaatsen zijn voorzien. Is een staanplaats moeilijk? Er zijn museumstoeltjes waar je gebruik van kan maken, vraag ernaar aan de balie.  

Lees meer over toegankelijkheid voor mensen met een beperking via deze pagina.  

Er zijn helaas geen aparte plaatsen op een verhoog voorzien. Onze medewerkers begeleiden je met plezier naar de meest geschikte plek. Je kan hen aanspreken aan de balie. 

Heb je speciale behoeften (wens je bijvoorbeeld een activiteit bij te wonen met een blindengeleidehond), stuur dan een mailtje naar rubenshuis@antwerpen.be.  

Per evenement kan je lezen of de mogelijkheid er is om een drankje te kopen en wanneer de bar geopend zal zijn.  

Indien het Rubenshuis zelf een activiteit afgelast, worden je tickets automatisch terugbetaald op de rekening van herkomst. Is een activiteit verzet naar een latere datum? Dan blijven je tickets geldig. Mocht deze datum je niet schikken, dan krijg je een beperkte periode de tijd om je tickets te retourneren.  

Het Rubenshuis werkt bij voorkeur cashless. Drankjes kan je enkel met je kaart betalen.  

We voorzien een minimumaantal wegwerpoordopjes. We adviseren om zelf je eigen oordopjes mee te brengen.  

Fototoestellen en opnamemateriaal zijn niet toegestaan. Een gsm of smartphone wel. Je mag geen eten of drinken meebrengen. Zakmessen en andere wapens zijn ten strengste verboden en worden in beslag genomen door onze security. 

Het bezit, gebruik en verhandelen van alle soorten hard- en softdrugs is verboden. 

Check zeker je spam-folder. Of wacht nog even af. In uitzonderlijke gevallen duurt het tot 48 uur voordat je bank de betaling bevestigt. Ontving je wel een betaalbewijs, maar nog steeds geen tickets? Neem dan snel contact op via Rubenshuis@antwerpen.be.  

Wanneer een activiteit uitverkoopt in voorverkoop, vermelden we dit op de website. In dat geval zijn er geen tickets meer beschikbaar aan de kassa.    

Je kan ook tickets veilig van iemand overkopen via onze partner TicketSwap. We raden ten stelligste aan om geen tickets via andere kanalen (sociale media, eBay, secundaire ticketplatformen ...) aan te kopen. Deze tickets kunnen vals of veel te duur zijn.  

Ook aan de kassa kan een activiteit uitverkopen. Om veiligheidsredenen worden er dan geen extra bezoekers meer toegelaten. Wil je zeker zijn dat je de activiteit kan bijwonen, koop dan steeds op voorhand je ticket. 

Wat jammer dat je er niet meer bij kan zijn! Helaas nemen wij geen tickets terug, tenzij een activiteit verplaatst of geannuleerd wordt. We raden je aan om je kaartjes door te verkopen via onze partner TicketSwap – de enige legale manier om dit te doen! 

Goeie vraag. Want voor het tuinbezoek heb je tussendoor misschien opnieuw je jas nodig. Die kun je kwijt in de lockers bij de inkomzone. Ze zijn ook geschikt om je handtas, rugzak (tot 45x25x25 cm), lunchpakket of persoonlijke spullen in op te bergen. De elektrische pincode voor het slot stel je makkelijk zelf in.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en activiteiten van het Rubenshuis? Abonneer je op de nieuwsbrief.
Inschrijven